måndag 6 februari 2012

Sjalkoftan

I helgen blev den märkliga sjalkoftan klar!



Den blev faktiskt ganska precis som jag tänkt mig! Man kan ha den så här....


eller åt andra hållet, så här!


  


Jag gillar nästan bäst att ha den "uppochner", som på de sista bilderna, den där rätstickade delen blir bättre som krage än när man har den nedtill bak. Den hänger liksom lite konstigt eftersom det stretar lite åt olika håll baktill då, men hemma i soffan funkar ju det också.


Nu funderar jag igen.... på vad jag ska börja på här näst?


Plockade fram de här garnerna i går kväll, lila Silkbloom fino, svart Baby Alpaca Silk och flerfärgat Manos Silk blend. Har länge tänkt mig att sticka en tubhalsduk i tvåfärgad patent av Manosgarnet. Köpte det svarta just med tanke på det men i går när jag tog fram det kom jag på att det lila matchar väldigt bra. Jag lutar nog mest mot det lila just nu.... men jag vet inte.... får nog provsticka av båda eller sticka en tub av var och välja den jag vill ha själv när de är färdiga!


Har också beställt fröer i helgen. Det är visst lika trögt att komma igång med det där varje år, fast jag är lite tidigare i år än förra. Sticksäsongen går så himla fort, skulle vilja fortsätta sticka, men snart så är det bara sådder och omplantering som gäller. Tänker nu att jag ska försöka sticka lite även i vår och sommar men jag vet inte hur det blir med det, det brukar vara fullt upp ute.



3 kommentarer:

Sanne sa...

Sjalkoftan är ju jättesmart! Och snygg dessutom.
Förstår att det kan vara svårt att välja med så snygga garner...

Cecilia sa...

Sjalkoftan är jättefin, snitsigt att man kan vända på den!

Eva S sa...

Den koftan var ju helläcker!