torsdag 15 september 2011

Pallkragar....

Har tänkt att jag ska göra lite nya planteringar i höst. Idén är att det ska bli lite som visningsrabatter för främst de perenner jag har till salu men även lite buskar. Ska också göra ett jordgubbsland inne i vår trädgård vid huset. Köpte jordgubbsplantor i maj, tror jag det var, och tänkte jag skulle göra i ordning men de står fortfarande kvar i sina krukor.

Jag har i stor sett "fri tillgång" på pallkragar så jag har tänkt använda såna som kant. Har bara använt dom som dom är förut men nu ska jag måla dom först.


Började i går, svarta blir dom och de blev fina tycker jag. Har använt en vattenbaserad husfärg och jag vet inte hur mycket den gör för att de ska hålla längre men det spelar inte så stor roll. De får hålla så länge de håller, huvudsaken är att de ser lite finare ut. Har tänkt sätta plast på insidan så inte jorden ligger direkt emot. Gamla jordsäckar finns det gott om så det får duga.

Nu är det bara att hoppas att vädret blir bra framöver så något av allt jag tänkt blir gjort också!

Ser ni att jag fick hjälp av lilla Spirea, en av kattungarna? Ja, alla fyra var faktiskt med och sprang där ett tag och nån av dom trampade t o m på en pallkrage innan den var torr. Tur att det är mycket svart på dom och att alla har svarta trampdynor så det syntes inget på dom! Dessutom torkade färgen väldigt snabbt.

Inga kommentarer: