tisdag 4 januari 2011

Snabbstickat....

Vad dagarna går fort när man tar sig ledigt och alla andra i familjen också är hemma och lediga. Tycker inte jag hinner något.... annat än att sticka! ;-)

Kände ju att jag ville göra något annat än sjalar nu så det har blivit ett par mössor och en tubhalsduk de senaste dagarna. Härligt enkelt, snabbstickat och kul med lite andra projekt!




Mössorna är i en enkel modell med bred resår och slätstickning. Den blå är stickad i garnet jag köpte på Syfestivalen, Red Heart Romy. Härligt mjuk och skön blev den och det var lite kul att färgerna hamnade så att det blev lite större fält av dom. Den röda är stickad i Viking Balder som är tjockt och jag tycker den blev lite hård och klumpig, skulle kanske stickat på ännu grövre stickor.





Tubhalsduken är i en modell som heter Growing Leaves Cowl och finns gratis att ladda ner från Ravelry. Den är stickad i dubbelt garn, en tråd Drops Delight och en tråd Drops Kid-Silk. Det blev en härlig mjuk kvalitet av den blandningen.

Nu är det snart dags för stickcafé på Facebook igen och temat är Startitis! Visste inte vad det är men har nu googlat lite och förstår.... ha ha.... dags att börja nya projekt i mängd! ;-))

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Tubhalsduken ser härlig ut! Mössorna med, förstås, men jag faller som en fura för den där dimmiga drops delight färgen!

skapa och inreda sa...

Fina mössor i härliga färger, så skön grön tubhalsduk :)
Annika