tisdag 11 januari 2011

Vardag igen!

I går började sambon jobba igen, i dag började dottern skolan igen och i morgon börjar sonen i sin skola igen. Ganska skönt att allt återgår till det normala men fy sjutton vad trögt det var i morse! Borde försöka få något gjort här, t ex bokföringen som jag inte brukar ligga efter med, men det är fortfarande trögt.

Sedan förra inlägget har jag stickat tubhalsdukar.



Den blågröna är en Burnished Leaves Cowl och den lila är en  Birthday Cowl, båda beskrivningarna finns gratis på Ravelry. Båda är stickade i garnet Manos Silk Blend, 70% merinoull och 30% silke. Jättehärligt garn, fina färger, såå mjukt och fantastiskt lättstickat, men lite dyrt är det.

I går kväll började jag på en till.


 Den heter Ashford Cowl och finns även den gratis på Ravelry. Den stickar jag i garnet Aysen från Araucania, 70% merinoull, 20% alpaca och 10% silke. Även det är ett härligt, lite väl dyrt garn men de är så mjuka och sköna de här garnerna med fin merinoull och silke just när man ska ha det färdiga under hakan, inte ett dugg stickigt fast det är mycket ull i.

Hittade en grupp på Ravelry som heter 52 Cowl Along. Det är meningen att man ska sticka en krage i veckan och man får förslag så man kan vara flera som stickar samma samtidigt om man vill. Jag kommer nog inte att göra 52 stycken, det blir säkert uppehåll när trädgårdssäsongen sätter fart igen, men än så länge hänger jag med. Är inne på min fjärde nu och det är bara andra veckan ännu.

De här projekten går nästan lite för fort att göra, hinner inte bestämma vad nästa ska bli innan jag är färdig med det jag håller på med. Vill så gärna börja med nästa direkt men har svårt att bestämma mig.

Nu ska jag gå och äta något sedan försöka få något nyttigt gjort och därefter blir det ju online stickcafé på Facebook igen.

1 kommentar:

Helena sa...

Så fina dom blev, och säkert roliga att sticka.