onsdag 26 januari 2011

Vantar och mössor

Först några bilder på vantarna från förra inlägget.



Äntligen torra och lite borstade, dom blev bra.


Nu är jag inne på mössor igen.


Har börjat på en och funderar på att göra en av det blålila nystanet också.


I går fick jag paket!


Har upptäckt på sista tiden att jag har saknat många grövre stickor. Nr 2 - 6 hade jag väl alla tänkbara modeller av sedan 80-talet men grövre fattades det många av så det var i första hand dom jag beställde men självklart kom det med lite garn också.

Måste berömma Garnaffären igen för snabb leverans! Beställde sent i söndags kväll och fick sms tisdag förmiddag att paketet fanns hos mitt ombud, härligt!


I går var jag till min mamma i Enköping och passade då på att göra ett snabbesök hos Tygriket också.


Där köpte jag de här två färggranna nystanen och även där några rundstickor. Kom nämligen på efter jag beställt stickor, och när jag börjat på mössan, att 60 cm rundsticka skulle passa allra bäst att sticka den med. Började med en 80 cm och tänkte köra magic loop men de gamla stickorna jag har från 80-talet är stå otroligt stela så de funkar inte alls till magic loop. Bytte till en 40 cm men den är det så korta stickor på så det är jobbigt att sticka med den. 60 cm är perfekt till mössor!

1 kommentar:

Sanne sa...

Vantarna ser verkligen varma o goa ut! Och vilka härliga färger på Fame Trend! Är ett av mina favoritgarner men nu var det ett tag sedan, kanske dags att återstifta bekantskapen...