onsdag 27 oktober 2010

Min nya blogg!

Då har jag skaffat en ny blogg! Kul!
Det var ett tag sedan jag skrev och då var det på Trädgårdsblogg och då handlade det förstås mest om trädgård och växter. Nu kommer det även att handla mycket om hantverk av olika slag, framför allt textila sådana. Mycket stickning och förhoppningsvis vävning och kanske lite virkning osv.

Jag är trädgårdsmästare med eget företag och under vår, sommar och höst kretsar det mesta kring trädgård och växter. Nu håller jag på att avsluta allt det där för denna säsong och under vintern blir det mer tid för hantverk av olika slag.

Jag har faktiskt invigt sticksäsongen i dag! Har varit på stickcafé på Facebook för första gången! Det var också första gången jag stickade på ett halvår. Mars månads mysteriesockor på Ravelry hann bara bli halvfärdiga innan beskärningsjobben började ramla in i våras och sedan skulle alla sådder omskolas och så fortsatte det, så sockorna blev liggande så. Nu har jag satt fart på stickorna igen och faktiskt hunnit sticka hälen i kväll. Så här såg de ut innan jag började på dom i dag.


Garnet har jag färgat själv och i våras fick dom namnet "Sunny March Mystery Socks" men jag får väl döpa om dom till "Sunny Autumn Socks" nu. Dom matchar ju höstlöven också.

Får räcka så för i kväll, fortsättning följer!

God natt.

1 kommentar:

Cecilia sa...

Sockorna ser ut att bli fina!