torsdag 3 november 2011

.... och ett UFO

Oj, jag har visst missat att skriva här tror jag!

Ser här nedanför vad jag hade stickat klart sist jag skrev och sedan dess har det blivit en tubhalsduk och två mössor till.


Tubhalsduken gjorde jag i moebiusmodell, dvs den är vriden ett halvt varv och man stickar den på rundsticka från mitten så att säga. Svårt att förklara men kolla här om ni vill veta mer. Det finns också ett enklare sätt att lägga upp än det i beskrivningen, finns en video på youtube som visar det.



Mössorna är samma modell som jag stickat förut och allt är stickat i Lowisa från Garngrossisten.


Så till UFOt, har jag börjat på en ny tulpansjal, mönstret jag gjorde själv i våras. Har inte skrivit ihop det ordentligt ännu, kom lite annat emellan då, men hoppas få det gjort när jag blir klar med allt ute.


 Den stickar jag i ett av garnerna jag köpte från Yarn Paradise, Angora Color 60% akryl 40% angora.




Inga kommentarer: