tisdag 25 oktober 2011

Mina små fotomodeller!

Som sagt är moebiusen klar.


Så här blev den. Tyckte den såg liten ut när jag stickade men när den blev avmaskad tycker jag nästan den kunde varit lite mindre, alltså kortade i omkrets.


Sen stickade jag en mössa också i samma garn. Dotterna säger att det ska vara en sån där "påse" i bak, hon tycker inte de jag gjorde förra vintern blev bra.... vet inte jag, om jag gillar det riktigt!? Men blir dom sålda så är det ju bra då.


Nu senast har jag gjort en mössa i garnet Lowisa från Garngrossisten. Det var med i en av kartongerna jag köpte på Blocket. Ganska tjockt, snabbstickat och mysigt garn med 65% ull och 35% akryl. Det blir nog en rosa i samma garn härnäst och kanske någon tubhalsduk också i samma garn.


Så några bilder från i går eftermiddag.


- Blir det inget smakprov av falukorven i dag matte?

Hungriga är dom i stort sett hela tiden verkar det som. Dom har varit ute väldigt mycket förut, särskilt när man har lagat mat, men nu börjar det ju bli kallare så då fick dom komma in.


Jo, lite smakprov blev det också och efter en stund poserade dom så här fint! Det var inte jag som satte dom så prydligt, det gjorde dom själva! Lyckades hämta kameran och trycka av en gång innan dom flyttade på sig.



Inga kommentarer: