måndag 10 oktober 2011

Nu har jag börjat!

Fortfarande är det en hel del kvar att göra ute.

I helgen blev det kallt på nätterna, vi hade -5-6° natten till söndag, och jag kämpade febrilt i lördags för att få in allt jag ville hålla vid liv. Det lyckades rätt bra, det mesta är inne i vinterförvaringen nu men en del står fortfarande kvar innerst i växthuset där jag kan ha värmefläkt på på nätterna.
 

Skördade också alla pumpor i lördags, här är de jag hade inne i växthuset.
Nu är det mest städning kvar och så lite mer anläggning och plantering ute om vädret tillåter.


Men.... jag är så sugen på att börja sticka igen. Har beställt garner, fick hem en del härliga garner förra veckan, och blev ännu mer sugen. Började på en sjal för ett tag sedan men det blev inte som jag tänkt och var inte roligt så den rev jag upp igen.


I kväll har jag börjat på ett par vantar. Snabbstickat och toningen på garnet blev snyggare när det blev stickat. Det är rent ullgarn och de ska bli lite lätt tovade när de är klara.

Har en massa idéer om vad jag ska sticka i höst så nu vill jag bara bli klar ute så jag hinner sticka mera!


Inga kommentarer: