torsdag 20 oktober 2011

Moebius

Neej, inte blev det någon expressleverans från Turkiet till Jultorpet mitt ute i skogen inte!

Pratade just med DHL och på måndag skulle dom kunna köra ut till mig. Misstänkte väl att det skulle bli nåt sånt, det har ju hänt förut, men det har ju också hänt att dom dykt upp här utan förvarning, men det kanske har varit när företaget varit adressat. Kanske är skillnad då?

Nåja, det är väl ingen fara, funderar på om jag ska skicka gubben att hämta det i dag eller om jag ska åka dit själv i morgon när jag ska in till Uppsala. Vill ju ha hem garnet fort och det är nästan enklare att åka och hämta det om man ändå är i närheten än att gå här och vänta på att det ska komma en bil på måndag. Man brukar känna sig så låst då.


Nu har jag börjat på en ny stickning, nåt helt annat än det jag funderade på förut.


Fick för mig att sticka en tubhalsduk men göra den som en moebius, dvs vriden. Den ska alltså inte bli så vid att man kan dra ned den över axlarna. Problemet, tycker jag, med att sticka moebius är ju att man inte ser riktigt hur stor den blir, och hur påverkar vridningen vidden egentligen? Det blir nog lite av experiment det här, får se om den blir som jag tänkt mig. Det är ju tjockt och snabbstickat garn i alla fall så resultatet visar sig ganska fort.

Inga kommentarer: