onsdag 19 oktober 2011

The items are shipped from Turkey!

I går var vantarna äntligen torra efter tovningen i helgen.


Borstade dom lite lätt i går kväll och jag är nöjd med resultatet.




Nu är frågan vad jag ska hitta på härnäst!?


I går kväll när det var stickcafé på facebook provade jag att rundkroka lite. Har funderat på att göra kuddfodral med ett pälsgarn jag har hemma men det funkade inget bra alls. Använde det att dra igenom men det var för svårt att hitta maskorna när man skulle plocka upp nästa varv och dessutom kom det mesta av "pälsen" på avigsidan. Det blå på bilden är också ett pälsgarn men det gick inget vidare med det heller och det är så tunt. Med det cerisa gick det ju rätt bra men nu tycker jag det är för tunt alltihop. Får nog leta lite till i mina gömmor kanske.... eller börja på nåt helt annat!


I går gjorde också nåt som jag aldrig gjort förut! Jag beställde garn från Turkiet!

Fick ett tips från Caroline om yarn-paradise som lär vara världens största onlinegarnbutik.... och den har jag lyckats missa totalt när jag letat garnaffärer på nätet.... men jag kanske inte har letat så mycket utomlands förstås.
Men snacka om paradis, himmel så mycket garn!
Tydligen ska det vara väldigt snabba leveranser, fast det kommer ända från Istanbul, och priserna var ju också väldigt bra. Det kommer förstås till en del frakt och så men det var ändå helt ok.

Ska bli väldigt spännande att se när det kommer, fick mail i går kväll om att det var på väg. Nu när jag söker försändelsen, den kommer med DHL, så ser jag att den kom till Arlanda kl. 6.35 i morse, snart här då.... eller!?

Inga kommentarer: