onsdag 12 oktober 2011

Snabbstickat.... som sagt!

Himmel vad det svider på tummen! Kliar i halsen gör det också emellanåt. Har ett gäng chili på torkning i ugnen och den här sorten var visst lite starkare!


Hade nog behövt handskar när jag rensade de här. Sorten heter 'Cheyenne' och fröet köptes hos Lindbloms frö.




De blå vantarna blev klara i går. Började med dom för att ha något att sticka på i går kväll när det var stickcafé på Facebook. När jag väl fick tid att vara med där så var det bara trådarna kvar att fästa på den ena vanten! Innan de är helt klara ska de tovas och borstas lite lagom.

Inga problem med det, jag hade redan nästa par på gång i huvudet.


Den här gången är det tonade garnet Novitas Puro. Hade köpt det enfärgade för att ha ihop med det men det var ju tjockare, inte så bra, särskilt inte till mudden. Retade mig också lite på att de två nystanen Puro var så olika. Det ena var mycket mer melerat än det andra trots att det var från samma parti och dessutom är det ganska tunt. Kom plötsligt på att jag kanske kunde sticka det dubbelt. Nystade upp det dubbelt och fick ta bort en bit på nåt ställe och sätta in den på ett annat för att få toningen att stämma så bra som möjligt, att samma färg kom på samma ställe. Nu återstår bara att se hur färgerna kommer stämma mellan vantarna, tror inte ränderna blir lika överens som på de blå men det är ju som det är.


Inga kommentarer: