torsdag 17 mars 2011

Vantar!!!

Har faktiskt lyckats sticka klart vantarna som varit på gång i flera veckor nu!


Lite långa och smala blev dom och tummen blev lite stor men jag ska tova dom lite lätt så kanske det går att få lite bättre form på dom.


Det är mycket annat på gång nu så jag hinner inte sticka så mycket som jag skulle vilja. Dels börjar ju trädgårdssäsongen ta fart igen.


Förra veckan städade jag färdigt i huset där jag övervintrar växter. Här är en del av de mindre pelargonerna mm som klarat vintern.


Det börjar också bli fart på årets första sådder. Närmast i bild är det ett antal olika sorters chili. Jag flyttar upp dom till andra huset när de kommit upp ordentligt så jag får plats att så mer här hemma. Är nog uppe i ca 100 sorter sådda nu.


Sen händer det ju mycket hos fåren också. En dag fick vi nio lamm och sen var det tre till morgonen därpå. Totalt har det blivit 23 stycken nu.


Här är några av dom. De lär sig ganska snabbt att det är skönt att ligga tillsammans under värmelampan.


En del av dom är ganska tama och kommer fram, särskilt om man sätter sig ner lite. Dom vill smaka på allt, mattes tumme har ju bra form men nån mjölk kommer det inte!


Nu ska jag tillbaka till stickcaféet på FB, hoppas åtminstone hinna fundera lite på en ny stickning i kväll, har ingen på gång alls nu.

2 kommentarer:

Helena sa...

Vad fina vantarna blev. Lammungar är väl det mest söta som finns, så gosiga liksom. Vad du hinner mycket med växtodling, djur, handarbete...

Anonym sa...

Vantarna blev jättefina!
Så himla avundsjuk på dig som har lamm... Det är så mysigt och LUKTAR SÅ GOTT!
Kram Madde