måndag 21 mars 2011

Vårväder!

Då var vantarna helt klara.


Dom blev betydligt mindre. Dom var i minsta laget för mig innan tovningen och nu blev dom helt klart för små men det finns väl nån med mindre händer än jag.


Har faktiskt fått tid att börja på en ny stickning i helgen. Tänkte sticka en sån här åt mig själv till sommaren.


Den är stickad i tjockt garn men jag stickar med flera trådar i stället.


Var och letade i mina gamla garnlådor och tog fram ett helt gäng garner för att provsticka. Hade aningen svårt att bestämma mig. När jag väl gjort det och börjat sticka dröjde det inte länge förrän jag förstod att ett av garnerna jag hade valt inte skulle räcka så det var bara att riva upp igen. Funderade ett tag till.


Till slut bestämde jag mig för de här, två vita och ett rosamelerat. Det rosa är dessutom ett pälsgarn, ganska kort päls, och väldigt mjukt. Resultatet blir ganska bra tror jag, får bli som det blir, gammalt och billigt garn så det spelar ju inte så stor roll! Fort går det också, inte så mycket kvar faktiskt, kul!


Det blev lite lugnt när jag fått städa färdigt bland växterna, kom ifatt liksom. Har flyttat lite mer sådder men inte sått mer sedan förra veckan.


I dag har jag i alla fall skrivit lite sticketiketter i förväg så jag slipper det när det blir av att så mer om några dagar. Tomaterna står på tur nu.


Härligt väder har det varit i dag, 6-7 plusgrader hela dagen, nu smälter det bra. Förra veckan när det knappt var över nollan i skuggan gick det trögt. Det som smälte i solen uppe vid lagården rann ned och frös igen i skuggan ute på lagårdsbacken, var livsfarligt att gå där, men i dag har isen blivit porös och börjar lösas upp helt. Härligt, härligt!


1 kommentar:

Anne-Lie sa...

Lycka till med ditt nya sticke och dina frösådder.
Kram!