torsdag 14 april 2011

Utlovade bilder

Nu har jag jobbat borta två dagar. Beskärning av äppelträd och en del buskar. Gårdagens jobb omfattade bl a den här busken!


Det är en schersmin som var säkert 5 meter hög, har aldrig sett något liknande! Jag kapade ned den helt så den får börja om på nytt. Den blir säkert grön och fin igen redan i år men blommor blir det väl inga förrän nästa år förstås.

Hela den trädgården var speciell, sommarstuga som ligger högt på ett berg ute i skogen med en otroligt brant backe att köra uppför, kändes som man skulle hasa ner, och sen massor med växter, stenläggning, murar mm. Massor med jobb nedlagt där. Kul att få se!

Nu hoppas jag att jag får jobba hemma några dagar så jag hinner ikapp igen med omskolningen. Närmast i tur står väl tomatplantorna tror jag. Sen vill jag börja flytta ut växter i växthuset till helgen.


Så hade jag utlovat mer bilder på den vita topen.


Ser väl rätt ok ut på också, på bild, men den känns faktiskt lite stor. Den är så tung också så jag vet inte hur den blir om man har den på sig ett tag, kanske hänger ut sig ännu mer då. Jag får väl testa, fast lite synd är det för jag tycker det var en fin modell men jag vet inte om jag vill göra en till.... kanske.

Inga kommentarer: