söndag 3 april 2011

Mycket av en del och lite av annat!

Mycket med får har det varit resten av veckan också.

Den här tiden med alla lammningar är ju både den roligaste, när det går bra och dom är pigga, och den jobbigaste, när det inte går så bra. Man blir faktiskt väldigt trött av allt! Det blir ju en hel del passning och även en del jobb med t ex märkning av lammen på kvällarna eftersom sambon jobbar borta på dagarna. Sen vill man ju stå och bara kolla på dom också så man ser det där som man blir glad av, att alla har det bra och är i farten.

Ändå tycker jag det gått rätt bra i år, vi är uppe i 55 lamm nu, trots att vi mist några, och det är några tackor till kvar som inte lammat än.


Stickningen går långsamt framåt.


Sakta men säkert kan man säga, snart är jag uppe vid ärmhålet! Sen blir det roligare.


I fredags färgade jag mina nya arbetsbyxor!


Vill man ha lite annorlunda färg på dom köper man vita målarbyxor och färgar dom själv. Har färgat ett par vinröda för några år sedan, dom har jag använt mycket. För ett tag sedan hittade jag målarbyxor på Rusta för 199 kr så då passade jag på att köpa. Nu färgade jag dom lila och de blev jätteläckra tycker jag, riktigt kraftig lila färg. Sömmar, knäfickor och andra detaljer som är i grått syntetmaterial tar inte åt sig färgen och de passar ju jättebra ihop med lila. 


Nej, nu ska jag gå och sova så jag orkar upp i morgon. Ny vecka nya tag!

2 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Visst är de söta de små lammen. Min bror hade får och lamm när han levde, det var så roligt att gå och titta på dem.

Vad stickar du för något?

Jag kommer inte ihåg hur lång tid det tog innan buskpionen blommar, men ett par år får man nog vänt.
Kram!

Efwa - Medea sa...

Snygga brallor och bra tips på att få ett par snyggare brallor.