lördag 26 februari 2011

Bokpaket!

Jag förhandsbeställde lite böcker från Adlibris bokrea i måndags kväll.

Fick ett SMS i går förmiddag att paketet kunde hämtas efter kl. 17.00. Jag var till affären mitt på dagen men tänkte att jag måste fråga i alla fall och paketet fanns redan där.


Köpte de här fyra växt- och trädgårdsböckerna plus några ljudböcker som inte kom med på bild.

Gladast är jag över boken uppe till höger, "Växtkomposition idéer från Enköpings parker" av Ann-Christin och Dan Rosenholm. Det är väl bara ett par år sedan den kom ut och jag har hela tiden tänkt köpa den men det har inte blivit av, den har varit ganska dyr. Nu fanns den redan med på rean för 99 kr.

Jag gick ju trädgårdsmästarutbildningen i Enköping för några år sedan och vi hade ibland parkerna som klassrum. Dessutom är jag född i Enköping och bodde bara ett par mil därifrån i över 25 år av mitt liv, gick högstadiet och gymnasiet där. Så mycket parker fanns det inte på den tiden och framför allt inte så mycket växter i dom som det finns nu men det har jag ju utforskat nu de senaste åren.

Har nog inte tittat mycket alls i den boken förut.




Den innehåller väldigt mycket vackra bilder och det är ju extra kul att man vet precis var dom är tagna men jag tror absolut att boken kan vara intressant och inspirerande även för den som inte är hemma i Enköping. 


Så är äntligen tulpansjalen färdigstickad!


Garnet räckte precis den här gången. Nu ska jag bara blocka den så det syns hur den ser ut.


Fick veta härom dagen att det inte gick att lämna kommentarer här. Kollade lite i inställningarna och hittade något som inte verkade riktigt rätt, ändrade och nu hoppas jag att fler ska kunna lämna kommentarer. Den som påpekade det för mig har i alla fall lyckats nu.

1 kommentar:

Caroline sa...

Jag provar att lämna en kommentar då...
"Växtkomposition" är jättebra, jag har faktiskt använt den en hel del och den är ljuvlig att bara titta i också.
Hoyaboken vill jag gärna höra mer om, den har jag inte sett.

Sjalen är ursnygg!