tisdag 1 februari 2011

FO!

Ser att det är en massa saker jag stickat som jag inte visat här ännu!



 Höll ju på med mössor och det blev tre stycken.

Därefter blev det en väst till i samma modell som den rosa.


Upptäckte när jag provade den rosa att den inte passade riktigt till en del i garderoben så jag ville göra en till. Den här är stickad i tre olika garner, två olika svarta och ett som skiftar färg och ger randningen. Den här var lite lättare att sticka än den rosa. Dels var det ju bara tre trådar att hålla reda på, dels hade man lite vana att sticka med stickor nr 12 nu men det var också lite lättare och luftigare garn som gled lättare på stickorna.

I går stickade jag en supersnabb tubhalsduk!



Den är också stickad på stickor nr 12 och garnet är tjockt. Ett nystan gick det åt (fick det gå åt!), 100 gram, 90 meter, Novitas Jambo. Modellen heter My Kind of Town Cowl och finns på Ravelry.

Efter den började jag på en tubhalsduk till.


Här blir det lite tunnare garn och stickor nr 6,5 och modellen heter Luxury Cowl/Hood och finns även den på Ravelry.

Lilla lammet och hans mamma mår bra.


När jag var dit för ett par timmar sedan låg dom så här och värmde varandra på ryggen.

1 kommentar:

Gunilla sa...

Vilka fina stickade mössor och halsdukar du har gjort. Härligt med hemstickat.

Det verkar gå med raketfart när du stickar.

Lammet och tackan verkar ha det riktigt skönt tillsammans. Så trevligt med djur.

Ha det gott

Gunilla