tisdag 8 februari 2011

"Växthusduttning"

Så var det dags igen!
Det har varit så skönt nu när växthuset varit snöfritt i flera veckor men i natt har det kommit närmare en dm ny tung snö. Var ut redan nu på morgonen och försökte dutta i taket men gav upp. Ibland är det nästan omöjligt att få bort snön, det händer ingenting, den sitter som klistrad på utsidan. Jag får väl vänta ett tag och se om temperaturen ändrar sig. Ser ut som det ska bli kallare nu och då fryser det väl liksom till mot plasten så det hänger ihop bättre och glider lättare.


När det gäller stickning tycker jag också det har gått lite trögt sedan sist.


Håller fortfarande på med tubhalsduken jag precis börjat med i förra inlägget, den mörka på bilden. Det går egentligen ganska fort att sticka den men är lite enformigt och den ska bli ganska lång. Hoppas den blir klar i kväll.

Sen började jag på en till förra veckan, den rosalila. Den stickar jag med en tråd Drops Delight och en tråd Drops Kid-Silk, det blir mjukt och gosigt. Modellen är en egen idé.

Jag har också pillat lite med en idé till en egen sjalbeskrivning. Den vita lappen på bilden är ett prov på mönstret jag tänkt göra på den. Problemet är väl att jag är lite för petig, vet inte om jag är riktigt nöjd, men egentligen borde jag kanske bara sticka upp en hel sjal som jag tänkt mig den och se hur det blir då. Den kan ju vara användbar och gå att sälja även om jag inte är 100% nöjd.


Nu ska jag få lite annat gjort innan det blir onlinestickcafé igen i eftermiddag och kväll. Håller bl a på och fotar en massa urväxta barnkläder som ska läggas ut på Tradera. Det är mycket jobb med det också.

1 kommentar:

Cecilia sa...

Vackra färger i dina stickningar!
Jag sålde en massa saker på Tradera men det är som du skriver, massa jobb!