onsdag 3 november 2010

Regn = innedag

Regn, regn, regn hela dagen. Ganska skönt, då kan man vara inne med gott samvete fast det finns saker kvar att göra ute.

Har stickat en del. Börjat på två nya projekt de senaste dagarna.


Av det stora nystanet, Drops Verdi, ska det bli en tubhalsduk. Ja, det räcker nog till flera stycken eller flera saker i alla fall, men till att börja med ska det bli en tubhalsduk. Stickar efter eget huvud men utgick från en av Drops egna beskrivningar till just det garnet.

Det gråturkosa garnet, M&K Fame trend, ska bli en sjal, Frozen Leaves, som det finns beskrivning till på Ravelry. Tycker den är så vacker, kanske vackrast i vitt, men vi får se hur den blir i det här garnet.


I dag har jag också börjat städa och fixa i mitt "nya" rum!
Så här är det, vi flyttade runt barnen lite i somras, då blev dotterns rum ledigt och det lade jag beslag på :-)). Jag har alltid önskat mig ett rum där jag kan ha saker framme. Har alltid varit tvungen att sitta vid köksbordet med symaskin osv och varit tvungen att ta undan varje gång vi ska äta, hopplöst. Nu är det i alla fall verklighet! Har också, ända sedan jag gick konsumtionslinjen med textil inriktning i början av 80-talet, velat ha en vävstol. Vi hade vävning hela andra året, en riktigt grundlig vävutbildning egentligen, synd att aldrig få användning för den. Precis när rummet blivit ledigt blev jag erbjuden att köpa en vävstol billigt, jag slog till direkt.

Har inte haft tid att göra i ordning det förrän nu och under tiden har det blivit saker inställda där (bl a en vävstol!) så det är lite rörigt. Nu ska det i alla fall bli grundligt städat först av allt, dammat, torkat, dammsuget och skurat. Sen ska jag skaffa nytt arbetsbord, möblera och plocka in alla mina garner och andra hantverks/hobby/pyssel saker. Det ska bli så kul, tänk att ha allt samlat på ett ställe, alla garner sorterade och förvarade så man får inspiration och överblick (hoppas det är möjligt?). Sen lär det ju bli en hel del plats ledig på andra håll i huset också!

Inga kommentarer: